Hava Durumu

#Zabıta

- Zabıta haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Zabıta haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

KURBAN SATIŞ ALANLARINDA SIKI DENETİM VE İLAÇLAMA SEFERBERLİĞİ Haber

KURBAN SATIŞ ALANLARINDA SIKI DENETİM VE İLAÇLAMA SEFERBERLİĞİ

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Kurban Bayramı öncesi vatandaşların sağlıklı ve hijyenik bir ortamda ibadetlerini yerine getirebilmesi amacıyla çalışmalarını yoğunlaştırdı. Veteriner İşleri Daire Başkanlığı ile Sağlık İşleri Daire Başkanlığı ekipleri, kurban satış ve kesim alanlarında oluşabilecek hayvansal atıklara bağlı haşere oluşumunun önüne geçilmesi amacıyla kapsamlı ilaçlama ve dezenfeksiyon çalışması gerçekleştirirken Ankara Zabıtası da ilçe zabıta müdürlükleriyle koordineli bir şekilde vatandaşların daha sağlıklı ve hijyenik ortamda dini vecibelerini yerine getirebilmesi için gerekli tedbirleri aldı. BELPLAS AŞ EKİPLERİ SAHADA Ankara Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden BelPlas AŞ’ye bağlı 192 personel ve 57 araç, kurban satış ve kesim alanlarında ilaçlama ve dezenfeksiyon çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Kent genelinde belirlenen noktalarda görev yapan ekipler, özellikle hayvansal atıklardan kaynaklanabilecek sinek, larva ve diğer haşerelere karşı yoğun mücadele yürütüyor. Vatandaş sağlığını önceleyen çalışmalar kapsamında; satış alanları, kesim noktaları, atık toplama bölgeleri ve çevresinde düzenli olarak dezenfeksiyon işlemleri uygulanıyor. Ekipler ayrıca oluşabilecek kötü koku ve çevre kirliliğinin önüne geçmek amacıyla titiz çalışma gerçekleştiriyor. KURBAN SATIŞ ALANLARINA SIKI DENETİM Büyükşehir Belediyesi zabıta ekipleri, kurban satış ve kesim alanlarında vatandaşların huzur ve güven içinde alışveriş yapabilmesi amacıyla denetimlerini sürdürüyor. Ekipler; hayvanlara ait veteriner sağlık raporları, küpe ve kayıt durumları ile nakil belgelerini kontrol ederken, geçici kurban satış yerlerinin İl Tarım ve Orman Müdürlüğü kayıtlarını da inceliyor. Ayrıca kurban hayvanlarının taşınması ve sevki sırasında mevzuata uygunluk denetlenirken, vatandaşlardan gelen şikâyet ve talepler doğrultusunda gerekli idari işlemler uygulanıyor. “DENETİMLERİMİZİ ARALIKSIZ SÜRDÜRÜYORUZ” Kurban Bayramı öncesinde başlayan çalışmalarla ilgili bilgi veren Veteriner İşleri Daire Başkanı Mustafa Şener, “Yaklaşan Kurban Bayramı öncesinde ilimiz genelinde faaliyet gösteren kurban satış yerlerinde incelemelerde bulunuyoruz. Özellikle hayvanların menşei kâğıtları ve sağlık durumlarının denetimlerini Tarım ve Orman Bakanlığı iş birliğiyle Veteriner İşleri, Sağlık İşleri ve Zabıta Daire Başkanlıklarıyla koordineli bir şekilde aralıksız sürdürüyoruz. Satış alanlarında hijyen kurallarını da önceliyoruz. Hayvanların yerleşimlerinden önce gerekli dezenfeksiyon işlemleri, gübrelik alanların düzgün şekilde ilaçlanması ve devamında bertarafı gibi işlemler birinci önceliğimiz” dedi. “VATANDAŞLARIMIZIN SAĞLIĞI İÇİN TÜM TEDBİRLERİ ALDIK” Sağlık İşleri Daire Başkanı Mümtaz Yavuz da toplum sağlığının korunmasına yönelik çalışmaların sürdüğünü belirterek şunları söyledi: “Yaklaşan Kurban Bayramı vesilesiyle özellikle Ankaralı vatandaşlarımızın dini vecibelerini yerine getirmesi amacıyla kurban pazarlarında toplum sağlığını etkileyebilecek salgınların önüne geçebilmek için tedbirlerimizi almış bulunmaktayız. Bu tedbirler kapsamında salgın hastalıklar ve enfeksiyonlara karşı ilaçlama ve dezenfeksiyon işlemlerimiz başlamıştır. Asıl amacımız vatandaşlarımızın huzur ve güven içerisinde, sağlıklı alanlarda kurbanlarını kesmeleri ve dini vecibelerini yerine getirmeleridir. Özellikle Valiliğimizin yayımladığı genelge kapsamında vatandaşlarımızın yasal kesim alanlarında kurbanlarını kesmeleri ve cezai işlemlerle karşılaşmamaları konusunda dikkatli olmalarını öneriyoruz. İlgili daire başkanlıklarımızla birlikte kurban pazarları ve kesim alanlarında sahadayız. Büyükşehir Belediyesi olarak her türlü sıkıntılarında vatandaşlarımızın yanlarında olacağız.” “BAYRAM BOYUNCA GÖREV BAŞINDA OLACAĞIZ” Zabıta Daire Başkanı Olcay Erdal ise bayram süresince denetimlerin devam edeceğini belirterek şu ifadeleri kullandı: ““Zabıta Daire Başkanlığı olarak ilçe zabıtalarımızla eş güdüm içerisinde Kurban Bayramı’nda vatandaşlarımızın sağlıklı ve hijyenik ortamda kurbanlarını kesip dini vecibelerini yerine getirebilmeleri için gereken her türlü tedbiri aldık. Bayram boyunca da tüm kurban kesim alanlarında ilçe zabıtalarımızla birlikte görev alacağız. Şimdiden bütün vatandaşlarımızın bayramını kutluyoruz.”

ABB’DEN KURBAN BAYRAMI ÖNCESİ KOORDİNASYON TOPLANTISI Haber

ABB’DEN KURBAN BAYRAMI ÖNCESİ KOORDİNASYON TOPLANTISI

Başkentlilerin Kurban Bayramı’nı sağlıklı ve huzur içinde geçirebilmesi amacıyla Ankara Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde “Kurban Bayramı Koordinasyon” ve “Vektörle Mücadele Çalışmalarında Yerel İş Birliği” toplantıları düzenlendi. Sağlık İşleri, Veteriner İşleri, Zabıta ile İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Daire Başkanlıklarının yanı sıra ilçe belediyelerinden de görevlilerin katıldığı toplantıda; kent genelinde alınacak tedbirler konuşuldu ve kurban kesim alanlarının hazırlanması, hijyen koşullarının sağlanması, atıkların hızlı şekilde toplanarak bertaraf edilmesi ile denetim süreçleri ele alındı. Büyükşehir ile ilçe belediyelerinin koordineli hareket etmesi gerektiği vurgulandı. 28 EKİPLE SAHADA DENETİM VE DESTEK ABB Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Kemal Çokakoğlu, sürecin hassasiyetine dikkat çekerek, “Yapılan ibadetimizin gölgelenmemesi amacıyla sanitasyon tedbirlerinin doğru şekilde alınması gerekiyor. Kesim alanlarının bayram öncesi, süresince ve sonrasında titizlikle takip edilmesi büyük önem taşıyor. Büyükşehir Belediyesi olarak tüm birimlerimizle sahadayız” dedi. ABB Zabıta Daire Başkanı Olcay Erdal ise çalışmaların hem bayram tedbirleri hem de vektörle mücadeleyi kapsadığını belirterek, “28 ayrı ekibimizle Ankara genelinde görev yapacağız. Kesim alanlarının temizliği, ilaçlanması ve denetimi bayram boyunca aralıksız sürecek. Önceliğimiz vatandaşlarımızı bilgilendirerek sürecin düzenli ilerlemesini sağlamak” ifadelerini kullandı. SAĞLIK VE İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI YOĞUNLAŞTIRILDI Sağlık İşleri Dairesi Başkanı Mümtaz Yavuz, “Vektörle mücadele çalışmalarımız yılın başından bu yana sürüyor. İlçe belediyeleriyle koordineli çalışarak aynı alanlarda çakışmayı önlüyor, halk sağlığını korumayı önceliklendiriyoruz” diye konuştu. ATIK YÖNETİMİ VE BERTARAF SÜRECİ TAKİPTE Veteriner İşleri Dairesi Başkanı Mustafa Şener, kurban atıklarının hızlı şekilde toplanmasının önemine dikkat çekerek, “Atıkların aynı gün içinde mevzuata uygun şekilde bertaraf edilmesi için tüm birimlerimiz koordineli çalışacak” dedi. İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Dairesi Başkanı Ömer Faruk Öztürk ise atıkların transfer sürecinin titizlikle yürütüleceğini belirtti. BelPLAS Genel Müdür Yardımcısı Ali Tokmak da bayram süresince 24 saat esasına göre çalışacaklarını ifade ederek, kesim alanlarında temizlik ve ilaçlama çalışmalarının kesintisiz sürdürüleceğini söyledi. VEKTÖRLE MÜCADELEDE YEREL İŞ BİRLİĞİ ABB’de, vektörle mücadele çalışmalarında yerel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik ayrı bir toplantı da gerçekleştirildi. İlçe belediyelerinin katılımıyla düzenlenen toplantıda, ilaçlama faaliyetlerinin daha etkin yürütülmesi ve koordinasyonun artırılması hedeflendi. Her iki toplantı kapsamında alınan kararlarla birlikte Başkent genelinde bayram süresince hijyen, denetim ve sağlık çalışmaları eş zamanlı ve koordineli şekilde yürütülecek.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.